Stockholm!

Tjoho! Kunde inte svika er trogna läsare så de blir allt lite skrivande nu iallafall, trots att jag är minst sagt sliten efter en heldag i huvudstaden.

Klockan 06.21 stod jag och Linda redo på perrongen då tåget kom rullande, Nysse åkte även hon med samma tåg, va lite roligt tyckte jag men de skulle till Göteborg o de hör ju egentligen inte hit men de va lite kuriosa bara, alltid kul.. Väl framme 9.15 köpte vi oss tunnelbanekort och satte oss på första bästa till Östermalm. Väl där kollade vi runt lite och gick vidare till Norrmalmstorg. Linda shoppade på men jag var i snålartagen. Skulle leta jeans, och när jag letar jeans kan jag endast fokusera på de så jag ser inget annat o de är lite trist så ja gav upp de efter ett tag. Sen iallafall gick vi in på Åhlens en sväng innan vi for vidare till Barkaby och outleten. De va som en egen liten by med massa små stugor med alla olika märken, de va kanonkul o se allt. Dock inhandlades bara underkläder. Sen åkte vi tillbaks till centrum och satte oss på nästa tunnelbanetåg till Söder. De var där de mesta av min shopping skedde. men ett par jeans (tack o lov), ett par svarta brallor, en lång t-shirt och en svart baströja för 600 spänn är inte så illa va! Tänkte även köpa en t-shirt på t-shirt store för de hade ascoola tröjor men då kom snålheten tillbaks igen ;) Efter detta åkte vi tillbaks till stan och vi gick in i de gamla vanliga på Drottninggatan, H&M, Top shop, Zara, Indiska, Din sko osv osv. Det var verkligen jättekul att åka till massa andra ställen, inte bara hänga runt gallerien o se 15 olika H&M var man än kollar. Men efter ett tag var vi trötta och slog oss ner för att softa lite, ja drack julmust. 19.15 åkte vi hem igen och nu är jag hemma! Trodde faktiskt jag skulle få med mig lite mer hem.. Men ju mer pengar jag har ju snålare blir ja, bra ioför sig för ja vet inte va ja behöver just nu. Lite festkläder kanske men ja är inte sugen på o köpa de.. Men iallafall TUSEN TACK för en asume day Linda!! Nu kommer lite bilder på de jag fyndat på rean, en ring också men den fastnade inte på bild..


I byxväg blev de detta =)


Och i tröj o trosväg blev det detta =)

Hoppas ni också haft en bra dag! Tjing/Maggan

Kommentarer
Postat av: Louise

Den där vita t-shirten och de svarta byxorna var verkligen skitsnygga! :D

2008-12-30 @ 09:48:57
URL: http://loaa.blogg.se/
Postat av: Maria

vart har du köpt den vita t-shirten?

2008-12-31 @ 03:26:53
Postat av: malin

till maria: foot locker inne på Gallerian. herrtröja egentligen

2008-12-31 @ 11:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0