urdrag från Ayia Napa dagboken

Hallelulja för mobilt bredband säger jag bara! Sitter ute i stugan nu, ska äntligen sova första natten här och jag slipper nu känna mig så ensam i min lilla stuga när jag har internet, går dock lite segt, men skit samma..

Utlovade ju urdrag från min Cyperndagbok också och nu ha jag inte så mycket bättre för mig så here we go

Med på resan:
Malin Nilsson
Emma Anderssson
Anna Stjärnborg

Måndag 2/6-08
Vi började våran resa klockan 00.40 utanför Mcd. Där plockade bussen som skulle ta oss till Arlanda upp oss. Det var en lång resa med många stopp. Men väl framme så växlade jag in lite pengar och vi väntade på att få checka in. Jag köpte en parfym (Christina Aguilera) i Taxfreen. Resan till Larnaca tog ca 4 timmar och gick rätt snabbt tyckte jag, men man var så sjuuukt trött! Tog ett tag för våra väskor o komma men tillslut kom vi till vårt hoell Pavlinia. Det var ett helt okej hotell! När vi duschat och gjort oss i ordning gick vi ner mot stan för att käka. Jag åt kyckling & pommes, gott. Vi hade bestämt att vi skulle ta de lungt på kvällen med tanke på hur trötta vi var! Men det slutade med att vi gick och köpte en liten blandpåse och förfestade lite uppe på balkongen. Det var rätt billig sprit och det var kul och gå o välja :P Lite senare bar det iväg till Grabbarna Grus där det till en början var rätt segt men senare vare skitkul med bra musik! När de stängde vid 2 skulle vi knalla hem, men vi träffade en engelskman som tog med oss till Aqua club efter många om och men. Han var askul och Aqua club med, fast vi va inte där så länge. De va skitsvårt att hitta till hotellet igen och vi träffade mycket folk på vägen, så de tog ett tag. Men det var en kanonkväll i stora drag o veckan kunde knappt startat bättre! Kan även tillägga att så fort vi kom upp till rummet kom en snubbe från typ Grabbarna som fick oss att köpa "det lilla paketet" typ, 3 biljetter som innehöll Barrundan, Lock in och Partycruise.



Tisdag 3/6-08
Jag vaknade vid 9 denna morgon och var så där lagom sleten! Försökte få upp de andra men de tog ett tag. Drog ner till en närliggande affär och köpte frukost och käkade innan vi gick iväg mot stranden, Grecian beach tror jag den heter. De var långt och varmt, men väl framme var de så jävla skönt o bada i havet! Köpte en madrass som jag gled omkring på ute i vattnet och de var verkligen kanon! Tog en taxi hem som vi fick betala 6 € för. När vi var tillbaks på hotellet duschade vi och gjorde oss iordning. Sen gick vi och inhandlade lite bröd och så och Emma och Anna åt. När vi återigen kom tillbaks till hotellet somnade vi i väntan på att klockan skulle bli halv 7 för då stod barrundan på schemat. De radade upp långbord och grejor nere vid poolbaren där vi samlades. Det bjöds på en skitgod välkomsdrink och sedan köttfärssås och spagetthi. Vi slog oss ner vid 3 killar som vi dansat med föregående kväll och de var riktigt trevliga. Innan vi begav oss till första baren fick alla en varsin Grabbarna Grus t-shirt. Sen var det igång, en shot på varje bar, dock smakade dom typ saft! En besvikelse. Men kul som fan var det iallafall och vi dansade och dansade och dansade! Och det blev så varmt, alla svettades verkligen floder. Tyvär så brändes även en del pengar, 20€ hux flux bara..  Men de va de värt! Efter att vi varit på typ 7 barer gick vi alla till Grabbarna där vi var ett bra tag och de va verligen råkul!Aa sen blev det lite yrt och vi råkade komma ifrån varandra och jag kom hem själv vid senare tid och Anna hon var ute och gick i sömnen och aa allmänt yrt! haha hon trodde att hon skulle hämta några gröna ärtor så hon hade gått ut och sedan stod hon och plingade på dörren och ville komma in. Och då när jag kom hem då så möttes jag av en lagg på därren eftersom vi då inte var vana vid att vi skulle skiljas åt. haha



Aa de får bli allt för idag, fortsättnig följer typ imorgon eller så blir så jäkla mycket text annars.


Förövrigt så har jag sommarlov och det känns jäkligt skönt! Dock längtar man ju bara tillbaks till Napa så inget här känns så rockigt men iallafall. Kommer aldrig sluta tjata om den där resan så de är bara o förbereda er på de :P Kan hända att jag jobbar imorn också vid 10 men jag vet inte så jag får väl gå dit o höra. / Maggan

I love life
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0