Studenten

Alldeles helt plötsligt började jag tänka på att det är mindre än ett år kvar till studenten! Och jag kom inte o tänka på det i nåt bra syfte, ja tänker på allt de här med alla vänner. Nu de här 12 åren som man har gått i skolan har det ju varit så självklart att man har haft vänner omkring sig, och även de gamla vänner man har hälsar man på då och då och växlar några ord så att man behåller kontakten. Nästa år kommer alla gå skiljda vägar, vi kommer inte komma tillbaks till skolan efter sommarlovet och fråga varandra vad vi gjort på lovet och så vidare. Flera kommer säkert åka utomlands, andra åker kanske och pluggar nånstans, vissa finns säkert kvar i stan några år, men de kommer ju inte vara så att man ser varandra 5 dagar i veckan och då dör vänskapen så lätt ut.. Det är sjukt sorjligt att tänka på de! Jag hoppas verkligen att man kommer hålla kontakten med så många som möjligt, både från den här klassen och från klassen från högstadiet.

Nog om detta, de är ju ett tag kvar och jag lär nog skriva nåt liknande om ungefär 7 mpnader och då kommer ja sitta o stortjuta också. Studenten måste vara den mest känsloblandade dagen i världen!/Maggan

I love life

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0