Min dag!

Hej mina vänner! Idag har det varit full rulle från halv 8 när jag vaknade imorse!

Började med en dusch och gjorde sedan iordning lite frukost i köket som för övrigt är betydligt fräshare nu när någon har städat. Denna någon är delvis min lilla mammi som är för snäll som vanligt hehe. Fortsatte med att plocka upp lite grejer och sedan dök familjen upp. Dagens destination var ÖoB som ligger några km bort. där shoppade jag som en dåre såklart, fick bland annat med mig en tvättkorg, påsar, pasta, schampo, kryddor, flingor, tvättmedel, aaa såna där nödvändiga saker. Sen käkade familjen Nilsson för första gången genon tiderna på en hamburgerkedja, Max blev det eftersom dom hade bråttom hem. De va faktiskt helt okej fast ja inte gillar hamburgare direkt.

Sen blev det avsked och jag kommer sakna dom =( Men jag fortsatte iallafall med uppackandet som tagit en himla massa timmar om man räknar ihop. Efter ett tag gick jag över till Saga som bor i huset brevid och kollade hur hon hade, jag hade himla tur som fick en nytapetserad lägenhet för hennes var fläckig och hålig.. Sen blev de meeeer uppack men tog en paus och åkte till Coop en bit bort och köpte sudd och ett hänglås till källarförådet. Konkade sedan ner massa tomma kartonger dit, samt lite kläder ja inte fattar riktigt varför ja släpade med mig hit.. Sen blev de en tripp till köket igen där det var tomt så jag gick in till mig och kollade på TV och åt nudlar. Har träffat 5 korridorsgrannar hitills, 3 tjejer och 2 killar.

Blev alldeles nyss klar med den sista kartongen och nu står allt på plats! Äntligen. Har visserligen en del saker ja måste köpa, till exempel gardiner, se himla tomt ut! Möblerna som fanns här när jag kom, dvs, säng, skrivbord, fotölj, lampor, spegel och en hylla förstör lite, men de va skönt o slippa köpa. Annars är de fint och jag trivs som fisken i vattnet i min fina egna lägenhet =)


En minst sagt fullproppad Volvo påväg till Östersund igår!

En fint parkerad Volvo i Sveg igår.

En liten familj på matpaus.

Vill inte lägga upp bilder, inte än iallafall för de ser inte alls fint ut.. Men här får ni en tjuvtitt, bara för att få reda på att han lever! Höhö... 

Nu ska ja gå o lägga mig för imorn ska jag till skoooolan! Helt stört nog är ja inte nervös :s

Go natt  and wish me luck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0