Åre

Okej nu är jag tillbaks från en kanon kortvecka i Åre!! Trots att snön lyste med sin frånvaro och åkningen var kass så var det skitkul!

Min första visit i Åre och jag första intrycket var att de va väldigt stor skillnad på de skidanläggningar jag är van vid. Känndes som att komma till en flygplats när vi klev av tåget! Var bara några hundra meter till Åregårdarna där vår bostad för helgen låg och de va jättefint. Planerna för kvällen var partaj och stället som tydligen gällde var Bygget, vilket allt för illa påminnde mig om fritidsgården hemma i kristinehamn.. Sån tur va var det lite roligare
 
på detta Bygge, eller väldigt mycket roligare får ja väl erkänna. 3 dansgolv och en grym Veronica Maggio på scenen! Efterfesten styrdes hos nån kompis till Carro, men de va sådär och vi skulle va i backen kl 09 var de tänkt så vi knallade hem rätt snart.

Emma & Tina på de överfulla tåget!

Lite myspys i stugan innan festligheterna



Tyckte bara jag såg så fruktansvärt kul ut på den där bilden haha..

Stog ju givetvis längst fram ;D


Jag, Carro, Emma och puckobyggare!

Vaknade av att Hanna talar om att de regna ute och när vi kom ut var de barmark framför huset... Men mycket riktigt var vi i backen 09.00 men va vi inte visste då var att de öppnade halv 10... Haha, miss. Men först upp var vi men trots nypistat va de hårt och jättedåligt. Men de blev en förmiddag i backen och jag försökte så gott jag kunde med att lära Tina att åka, ja ska nog inte bli skidlärare för ja vet liksom inte hur man åker skidor, man bara åker ju inte vet ja hur! :p
 

Eftermiddagen var ju menat att ägna åt afterski, men de blev aldrig att vi kom iväg utan satsade på kvällen istället. Först middag hemma hos oss, jag, Emma och Carro snålade dock och körde på nudlar hela helgen haha så de va väl sådär glammigt. Men goda hot shots ala Malin blev de iallafall och sedan bar det vidare till Byggs stuga där de va minst sagt annan stämmning! Haha, trasig fönsterrutan, öl i taket, hopp i soffan, trasiga lampor och så vidare och vidare. Helt galet galna dom dära.. Men de va kul. Efter en mellanfest och att ha fjantat runt lite hos oss drog vi vidare till Bygget även denna kväll. En mindre kul vistelse för min del denna kväll dock. 170 kr att komma in o sen gå efter en timma känns väl sådär men man vet ja aldrig i förväg att de blivit för mycket... Blev en sväng till Max med Erik och nån till och sedan vidare till Bygg igen, fan bygg hit o bygget dit.. Där inväntade jag, Robin och Viktor att klockan skulle bli halv 4 så vi skulle få gå till bakcen o åka nypistat! Liften va ju öppen hela natten o 4 vare pistning vilket vi inte fick missa ju ;) Väl där var det helt galet som vanligt, herregud.. När vi kom till backen vid 4 stängde dom för pistning i en timma så de va bara o vänta, Emma joinade
och de blev en timmas åk och de va lite speciellt tillstånd att åka i :p Jäkligt kul nattåk faktiskt, nåt att minnas.

Lördagmorgon = segt as hell och vi orkade varken åka skidor eller gå på pjäxträff. Däremot knallade jag och Emma bort till VM8an och kollade Världscupen, såg Anja o alla de andra åka live, lite roligt faktiskt =) Eftersom jag sover så dåligt borta var jag vid de här laget så trött att jag hade påsar ner till knäna (nu är dom för övrigt ner till fötterna typ) så stannade jag hemma på kvällen efter att ha gått på julemarknad o sett lite lucia. Bra val tror ja för de andra hade inte kommit in nånstans pga kö och halv 10 skulle stugan va utstädad.. Dock var de ett jävla liv så ja kunde ändå inte sova, men sova kan man göra nån annan gång.

Nu har ja inte tid att skriva mer för snart blire adventsfika, lite avsked också nu innan jul och imorn far jag lite spontant hem till Kristinehamn! Tjoho. Ta inlägget med reservationer för ändringar för ja hinner inte kolla igenom allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0