Året som gått, 2009

Januari


Ja det här året har verkligen gått i det händelserika tecknet, minst sagt. De här är året som jag lagligt fått gå ut på krogen och har utnyttjat det till fullo, jag har tagit studenten tillsammans med de bästa tjejerna i världen och jag har flyttat från trygghet och kärlek till en helt ny stad.

Även från detta nyår lärde jag mig att man inte ska ha för höga förväntningar på högtider, men självklart var det trevligt. Inga nyårslöften att bryta blev det men däremot började jag och Maud träna flitigt på Gallaxen under januari. Jag tog även tag i mitt liv på andra sätt genom att ta min allra första körlektion på Håkanssons bilskola. Dessvärre var jag inte i närheten av tillräckligt intensiv så 2009 blev ett körkortslöst år för min del medans de ett tag var någon som tog körkort varje dag runt omkring mig. Januari bjöd på en dagstripp till Göteborg som en liten födelsedagspresent till Emma, knallade runt på stan och käkade pastabuffé var vad vi gjorde där. Grillor fick jag tillslut åka efter mycket tjat och ett par kul kvällar på mastis blev.

 Februari

Även februari bjussade på en resa, precis som varje år for ju familjen till Tänndalen för en veckas skidåkning. Där var saker och ting sig likt och det var en härlig vecka. Dagen efter vi kom hem for vi med skolan upp till Branäs för ytterligare en dags skidåkning, en toppen dag med underbart väder och jättekul sällskap! Runt alla hjärtansdag var det full rulle i Surprise me UF, företaget som tog Sverige med storm… haha.. Sålde 3 lådor om ja minns rätt, vi var rätt grymma med andra ord. På själva alla hjärtans dag bjöds de på en singelkväll hemma hos Emma och sedan vidare på mastis vilket var en himla kul kväll. I skolan kämpades det med matte C där de gick rätt tungt, de var ett himla tjat om olika filosofer, skum lärare i rättskunskap och yra lektioner med Robert. Medans det på helgerna blev både roliga och mindre roliga kväller på mastis eller myskvällar med dom bästa. Lite längdskidåkning och pulkaåk hanns med också. Och att inte glömma den stora balklänningsjakten! Som för min del tillslut slutade med att min snälla före detta arbetskamrat Britth sydde världens finaste åt mig.

Mars


Efter veckor av väntande och inlärning av vilken valla man ska ha när, vilken växel man ska ha när och annat extremt viktigt lärande for vi äntligen till Branäs med natur & frilufslivskursen för att åka längdskidor i 3 dagar. En resa som blev förvånansvärt kul, något jag inte kommer glömma i första taget. Blev en veckas inneboende hos Gäddan också med nattfikor, misslyckade bak, bakispizza och mest chill. Meningen var väl att vi skulle planera inför vår stora dag med företaget, nämligen Wettergrensdagen. Helt otroligt nog fick vi ihop en riktigt snygg monter till en riktigt billig penning och vår lottförsäljning gick ju toppen, med hemmagjorda lotter som vi la tillbaks i skålen när folk inte såg. Haha.. Härliga Lundsbergsgrannar fick vi ju också, som sålde italienska loafers för 1000 spänn. Ne men de va en kul dag med lite underhållning och mingelbuffé på kvällen. De blev mer än en tripp till Karlstad för det blev även rättegång med rättskunskapen vilket var lite kul att ha vart på faktiskt. Och vår lärare Jenny var ju en klass för sig som man inte får glömma, och allra bästa minnet av kursen, allas älskade Fredrik hahaha.. Undra om han funnit någon att fika med… Stackars pojk. En annan man att nämna som givet många skratt utan att han förhoppningsvis har någon aning om det är vår käre hunk! Lång och jäkligt kul historia, men en och annan mastiskväll livades upp tack vare han iallafall. Vi har våra profiler att skratt åt..

April

Så fort solen kikade fram blev det en hel del glassturer, både till Skärgården och Mcdonalds nu när de flesta blivit kökrkortsinnehavare. De är allt bra härligt med vår, något jag kommer få sakna i år kan jag tänka mig. Minns dagen då vi fick våra studentmössor som igår, va glad man var då! Det känndes verkligen på riktigt då för första gången och nedräkningen kunde börja. På påsk slog Statt upp dörrarna och för mig efterblivna var det ju lagligt sett min första kväll där och efter för många kvällar på Mastis var de kul med variation och de var full rulle! Givetvis blev det även vår 3åriga påsktradition hos Louise med maaassor av godis också, hoppas vi kan köra på det även 2010, ska boka biljett redan tror ja! En vacker dag i April tog vi 2 bilar ner till Linhult och Annas stuga där det blev en minst sagt mysig dag med grillande och ett extremt kul litet bus av fjantarna som ska kalla sig våra vänner.. haha. När våren kom kom jag även på att jag ville ta upp mina gamla orienteringsskills, om man nu kan kalla dem skills.. Gick på några träningar och de va riktigt kul faktiskt, men som med allt annat tröttnade jag rätt omgående. Balkomitén avancerade och anordnade fest på Varvet, jag föredrog faktiskt de på Norrgården, men alltid kul med studentfester! Dock hade jag en del jobb på både Pärlan och Ejes och det vissa dagar på jobbet var riktigt sega..

Maj

Valborgsmässoafton togs på det lugna viset med årets godaste grillning hemma hos Gäddan. Och dagen efter var vi till skillnad från många andra pigga och krya och låg och stekte på hennes altan, svettades antagligen några liter, men ack så skönt de skulle va o ligga där nu! Presentfixarligan var ännu en gång på g och gjorde en galet snygg tröja till Birk i 20årspresent, var väl som vanligt vi som tyckte de va roligast och de va en rätt störd kväll.. Gubbhyllan som drack hembränt o käka bullar, nåt man bara vill glömma men som finns kvar där som ett minne att ändå skratta åt. Och HOLABANDOLA hörrni! Någonting som gjorde maj lite till en helvetes månad var våran årsredovisning av företaget, herregud som jag svor över den skiten.. Och som vi var lyckliga när vi postade de där jävla brevet! Ny mobil inköptes och vad den då inte visste va att han skulle få bada 2 månader senare. Haha tack gud att den lever nu trots allting. For till storstaden hann vi med i all studentyra som rådde, blev besök på riksbanken, nordiska museet och själklart massa shopping! Härlig dag med härliga ekonomer. Tillbaks till Kristinehamn där poängjakt och annat var i full gång. Pyjamas i skolan, kastruller på huvudet, bad i fontän, nakenbad, kindpussar för fulla muggar, pyramider, jaa de mesta utfördes och det tog givetvis SP3A till en seger i slutändan. Well done! Klassfester och diverse ordnades och som alltid blir en klass som tightast precis innan den ska splittras. Minns en kväll speciellt, började med brännboll och grillning på Drevsta och fortsatte in till Alinas lilla crib. Där bröt vi ihop jag, Emma, Madde och Anna och pratade om allt som går att prata om. Alldeles svarta under ögonen och antagligen ganska röda i ögonen gick vi vidare mot mastis där jag träffade någon alldeles särskild som fortfarande skaver på hjärnbalken ibland.. Men en grym kväll värd att minnas var det i alla fall. Fler såna kvällar bjöds och ett sätt att ta sig från Alinas välanvända partycrib var att lifta med raggare! Haha

Juni

I juni finns väl bara ett ord att säga, eller kanske inte. Skriver som såhär, Jun i= student = frihet, lycka, enorm glädje, årets bästa fest, sång, dans, flak, och nämnde ja lycka? Ja de va underbart helt enkelt och jag tror inte de finns någon som inte håller med mig! Hade man kunna spola tillbaks tiden skulle jag antagligen leva denna dag, kväll och natt hela tiden. Jag gick ur gymnasiet med godkänt i alla ämnen och med en bunt av minnen för resten av livet. Att få ta studenten med världens bästa vänner gjorde ingenting sämre och regnet gjorde faktiskt heller ingenting annat än att de blötte ner. Balen var ett väldigt stort tillfälle det med, men jag får ju lov att säga att jag hade ju varit lite piggare om vi haft den en annan dag.. Nu var skolan avslutad och sommaren ägnades åt jobb, många långa dagar ute på Café Pärlan. Men trevliga arbetskamrater och absolut trevliga arbetssysslor så gick tiden snabbt och vädret var ju ingen höjdare många dagar. Att jag fick stora äran att jobba midsommarafton och midsommardagen var väl mindre kul, men de är sånt man får ta. Midsommaraftonen spenderades i min vän Emmas nyblivna pojkvän Stevens kompis stuga i Revsand. Blev lugnt för min del och mitt humör var av nån anledning inte de bästa, men de var trevligt vill jag minnas. Månaden var nog inte min bästa på året vill jag även minnas, mycket att tänka på och en varm sommardag fick jag och min mobil ta ett oväntat dopp och jag tror aldrig jag blivit så känslomässigt pissed of.. Kanske var bra o få grina av sig litegrand. Tur var väl de att rackarn klarade de och fungerar nu! Fler dagar på sjön blev, och även sköna dagar i Skärgården. Precis som Juni ska bjuda på.

 

Juli

Nåt annat sommaren bjöd mycket på var långa kvällar och dagar i gästhamnen. De kallar ja cosy. En och annan taccobuffé på Mastis lades pengarna på och var och varannan lördag blev det även party på magasinet. En utlandsresa hade suttit finare än finast denna sommar, men de längsta jag kom var familjesemestern till Kalmar/Karlskrona. Jättefint var det i Kalmar och jag var verkligen inställd på att jag skulle spendera mina 3 kommande år där. Men antagningen kom när vi var där nere och jag såg till min stora besvikelse att jag var 60onde reserv på turismprogrammet… Det jag kom in på var mitt 4de alternativ turismprogrammet i Östersund. Jag velade ett bra tag där innan jag bestämde mig och samtidigt hände väl inte så hemskt mycket annat, jobb, sol&bad de få dagar som bjöd på fint väder, mastis, läste boken aldrig fucka up som ja fortfarande inte läst ut och en natt spenderades hos Linda i Karlstad. Där var höjdpunkten när vi var på bio och såg Sommaren med Göran, kul film de!

 

Augusti

I Karlstad köpte jag med mig en ny kamera hem som jag invigde en sommarkväll hos Anton, fick extremt vackra bilder och som jag minns det så var det trevligt. Det var en blåbärsrik sommar också så några liter blåbär plockades och åts, alltid gott.. En kväll fick jag ett ryck och tog med Mattias ut för ett nattbad, haha, cyklade hela vägen till Ölme för detta galna upptåg och det var absolut värt de! Blev några båtturer denna sommar med, även om det vädret sällan var på vår sida, åkte bland annat till Karlstad och till lite fina öar, en fiskekväll hanns också. Att jag lite hemlighetsfullt träffade en man i slutklämmen av sommaren är väl värt att nämnas också, gör man ju såklart när man inte vill de istället för när man vill.. Packandet var i full gång mest hela tiden i de här skedet då jag skulle packa ner hela mitt liv i massa kartonger. En kväll som jag minns, eller kanske inte minns men som var väldans kul var en kväll hos Amanda som avslutades på mastis. Kvällen bjöd på grodor, ölspel, dans och massa skoj, det är såna kvällar som gör att man då och då verkligen längtar till en sommar i Kristinehamn. 2009-08-31 började jag skolan, en helt ny skola i en helt ny stad, 55 mil hemmifrån. Var faktiskt mindre nervös än annat och allt gick finfint och jag trivdes från första stund.

 

September

Veckan fortsatte, i festens tecken minst sagt. Galet roliga nollningsveckor!! Beercompetition, utekvällar som hette duga, julafton, flottrace, afterflottracesittning, vinlekar, Mekicotemafest, utklädda till turisterfest, slutsittning, nattlig 3rätters i badhusparken. Fy va kul de va nu när jag verkligen kollar tillbaks på bilderna. Vid sidan om nollningen försökte jag få ordning i lägenheten och lite plugg var man tvungen att hinna med också. Köpte även gymkort på Friskis och svettis och försökte promenera runt ön och i stan så mycket som möjligt för att se hur det såg ut. Lärde o känna klassen och korridoren mer och mer och det visade sig att de flyttat många godingar till Östersund. Hann till och med gå och bli helförälskad i vad som visade sig vara fel kille, vilket jag ioförsig fortfarande inte har insett riktigt.

Oktober

I början av oktober fick jag uppleva vad tentaångest är för första gången i mitt liv. Fy farao, jag var som ett vrak och satan va skönt de va när de var över!!! Har antagligen aldrig känt mig så fri i hela mitt liv, förutom när jag dessutom fick reda på att jag klarat den, då kände jag mig ungefär som hon i trisslottsreklamen! Dessa två tillfällen togs tillfället i akt att fira, verkligen verkligen fira hahaha.. Första gången var det korridorsfest med kräftskiva och allt som hör till och efter att ha haft några fester med korridoren nu så står det skrivet att det går hårt till. Ännu en sittning blev det också, denna gång en TURsittning för alla turare där mycket god mat precis som på de andra sittningarna serverades samt årets nolla priser delades ut. Första snön föll och klassen åkte på studieresa och sov i Norrfällsviken, en läskig liten by i ingenstans.  Lärde känna allas älskade skåneemma som under natten ramlade ner från toppen i våningssängen vilket har gått och blivit en riktig klassiker haha..

November

 

December


Orkade inte fullfölja :p Men de här 2 sista månaderna har vart riktigt bra de med, med mycket mycket skidåkning och roliga utekvällar! Som det ser ut nu kanske tilloch med nyåret kan bli kul, men de återstår att se. 2010 har iallafall en hel del att bjuda på de närmsta månaderna. Flytten, Skiweek och Ryssland!! Men tack alla inblandade för det fina året! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0