fredaglördagsöndag

I ärlighetens namn tror jag aldrig jag legat o dragit mig så länge som idag.. Va precis o gjorde lite frukost och de känns så skönt att inte ha nåt jag måste göra, ska bara ligga i sängen o kolla på OC..

Va längesen ja skrev sist men tiden har inte räckt till riktigt. Var ju i Vemdalen i fredags o de va kanon! Var en hel massa som va där och de va inte alls lika isigt som i söndags. De jobbiga var att vi åkte buss denna gång så vi fick vänta de 3 timmarna efter att backen stängt.. Men Hanna har stuga i byn så vi åkte in dit o spelade lite kort o myste allihop så de funkade allt. Värt att nämna nu är väl att jag prövade snowboard sista åket och Emma lånade mina skidor. Trodde aldrig vi skulle klara ankrliften, men vi kom upp för mer än halva :D Sen gjorde vi vääärldens vurpa o släpades efter, jag såg mitt liv passera. Men de gick bra. Till en början gick de åt helvete, men den brantaste delen av bakcen var jag en riktig talang om ja får säga de själv! Tills jag gjorde trillade riktigt rejält framlänges och nästan tappade andan.. Har fortfarande jätteont och ska aldrig mer åka bräda...


Var bara jag som åkte skidor denna dag, trist..

Tina & Petra där nere i dimman..

När jag kom hem slängde jag mig in i duschen och åkte sedan in till stan. Skulle till Josefine på ost & vinkväll. Har inte varit där innan och fick en adress och för att slippa ringa slog jag in de på google maps på mobilen och försökte orientera mig dit. En halv timma senare befann jag mig där och ja var helt slut efter att ha gått upp o ner o åt helt fel håll. Dom andra hade hållt på i några timmar eftersom ja inte kom förens 10 så ganska snart fortsatte de ut till Plaza men jag liftade med Johan & Bojan hem. Dom ville däremot inte hem på en gång så vi åkte ut till Frösö zoo och massa andra ovärda ställen.. Men tiollslut somnade jag som en prinsessa eter en lång dag!

Lördagen bjöd på julmarkand vid Jamtli med Malin och de va jättefint och mysigt. Köpte en julklapp till lilla farmor, klappade en ren och käkade älgkebab.


När vi kom hem blev det lite plugg hos Tina, behändigt att alla i gruppen bor här ute på Frösön! Känner mig ganska så förberedd tills seminariet på onsdag. :)

När jag kom hem väntade städande av köket och sedan var de bara o göra sig iordning för kvällen. Och vilken flopp kvällen blev! HAHA, vi hade bjudit in rätt mycket folk men de kom typ 5 pers utöver oss hahahaha.. Men sen kom det upp 2 st från bottenplan och då visade de sig att dom också hade fest och dom vägrade komma upp så tillslut svalde vi vår stollthet och gick ner till dom.. Var väl helt okej kul där, men de blev givetvis att vi åkte vidare till Olearys efter ett tag. Där var det sig likt och jag hade jäkla tur att de inte kollade leg på mig för jag kom på att ja glömt allt sånt hemma..

haha, lägg märke till snubben i bakgrunden!


Fick lifta med Johan och Bojan även denna kväll och de hängde på till vårt kök och åt upp mina smörgåsar... Kom sedan på den briljanta idén att åka pulka så vi hoppade in i bilen o for till en backe här borta, tävling mellan 7an och 9an, dvs Malin*2 och dom, men jag tröttnade efter några åt och mitt tefat var dåligt... Efter ett x antal snöbollar och snö i ansiktet gick vi hit igen och tilslut blev det sängen och jag somnade återigen som en prinsessa!


Puh så långt de där blev :p och nu ska ja slå på OC. Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Anna

De va bra sagt! det behövde jag. tack! <3 ;)

2009-12-06 @ 15:01:35
URL: http://catchadream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0