Dag 5

Hemkommen från en av de bästa skiddagarna i mitt liv! De har vart en så kul dag i backen!! Åkte till Funäsdalsberget och åkte idag, mitt favoritställe, eller min favoritpark iallafall.


De va inte så bra väder eller så, snöade o de va kallt och eftersom jag ännu inte köpt några nya glajjor så var de rätt dålig sikt, men de gjorde inte så mycket. Åkte mitt livs åk också tror ja, repan längst till höger där på kartan, i skogen, svinbrant och tog typ 20 minuter haha, men i ärlighetens namn var jag lite rädd.



När vi kom ner hamnade vi i parken o den var ju som sagt lika grea som förra årett! Linda har de flesta bilderna på sin mobil så de får vänta, men de var väl inget häftigare än förra året riktigt. De coolaste av allt var när skolbarnen i byn kom o totalt ÄGDE ut hela stället! Va kanske 10-13år och ni skulle sett!! Dom voltade o flög runt som galningar. Tänk om man ändå växt upp där.. Åkt upp o åkt skidor på lunchrasten liksom. Mina barn ska minsann få bo där, thats for sure!

Backen har ju kryllat av kändisar idag också, några ur de alpina damlandslaget var där o tränade, och Therese Borsén (stavning?) pratade till o med med mig, hon bara, ursäkta jag ska bara ta min väska. hihihi ;)

/Maggan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0