östersund?

Antagningarna till universiteten är klara nu. Extremt blandade känslor från min sida...

När jag tänkte mig själv om några månader föreställde jag mig inte på något annat ställe än i Kalmar. Jag hade verkligen bestämt mig att det var det jag ville göra, plugga turism i Kalmar. Staden jag för 2 dagar sedan totalförälskade mig i, den var perfekt! Men jag kom inte in... Nog för att många säkert tackar nej, men 61a reserv, de är inte värt att chansa? Karlstad var jag 17de reserv så där skulle jag nog komma in, men jag vill verkligen inte till Karlstad. Där jag kom in var Östersund, staden som ligger mer än 50 mil norr ut..

Jag har aldrig känt mig mer förvirrad! Tackar jag nej till Östersund och chansar på Kalmar kommer jag antagligen bli det jag fruktar att bli och som så många är nu, arbetslös.. Och även om jag får jobb, så är det så fucking tråkigt att jobba har ja kommit fram till :P Så just nu, mina vänner, ser det ut som om ni får komma upp på skidsemester till mig! Jag vill ju egentligen, annars skulle jag ju inte ha sökt, men de känns ändå inte rätt.. Aa ja vet inte.... Behöver nog tänka över detta lite. Eller väldigt mycket.


Annars så anlände vi till Karlskrona idag och det har inte vart särskillt bra väder. Öland var inget särskillt, men de kanske känns så i och med vädret. Man vill ju kunna bada på alla fina stränder.. Tacka vet jag Kalmar, älskade, älskade Kalmar.. Började ju känna till området till och med.




De här glasstället hade jag tänkt hänga på.. Och käka redbullglass (!)

Nej men allvarligt, ja borde inte vara bitter, jag är glad över att jag kom in någonstans! Mina betyg var ju trots allt inte de bästa och det har jag ju bara mig själv att skylla ;)

Ha de gott och hoppas alla andra som sökt vidare blivit nöjda :)


Kommentarer
Postat av: M

Ah, va tråkigt! Hoppas du trivs med vart du hamnar ändå :)

2009-07-09 @ 23:26:09
URL: http://slagbrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0