Balen

Dags att berätta om lördagen nu då. Efter att jag suttit i frisörstolen i 3 timmar och faktiskt lyckats hålla mig vaken, åkte jag hem och började fixa med allt annat som skulle fixas till kvällen. Glömde hela tiden bort frisyren och var nära på att lägga mig i sängen flera gånger, men inte skulle jag få någon mer sömn innan kvällen inte.



Vid klockan 5 kom Anna, Mattias och Jonathan hit och vår bil anlände även. Sjukt nervösa åkte vi runt litegrand i bilen och tillslut var det vår tur att gå in. Allt gick bra, jag snubblade inte, fastnade inte, spydde inte eller något annat konstigt. Var så himla roligt att se hur fina alla var!





Efter lång tids köande till fotograferingen så var det dags för middag och jag har nog aldrig varit så hungrig i hela mitt liv. Då var det verkligen frustrerande att behöva vänta så länge tills man fick börja äta :P Maten var iallafall kanon, men det var svårt att hålla sig vaken efter ett tag, sitta rak i ryggen och inte ha några armbågar på bordet. Vid 10 tiden sjöng vi en avslutande sång och sedan var det dags för valsdansande, men det var så trångt o varmt så vi stod över det och gick istället ner till nedervåningen och dansade till den gamla vanliga Stattmusiken. Känndes aningen märkligt att dansa med så lång och fin klänning! Men roligt var det och tröttheten och värken i fötterna var bara att ignorera.

När det stängde var det återigen bara några få från klassen kvar, så det blev ingen efterfest med dem denna kväll heller. Istället gick vi till torggrillen, men där fanns de bara kôrv så de andra fortsatte till Statiol, men jag kännde då att det var dags att åka hem så jag ringde en taxi och vipps så låg jag i min säng, och saaatan va skönt det var! Har nog aldrig sovit så gott. Sen låg jag i sängen hela dagen igår, gick på toa då och då bara..


Tack alla inblandade för världens bästa student och bal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0