Student 2009

Jusst nu sitter jag och pillar ur alla miljoner hårnålar jag har i håret och de är ett himmla trassel. Återkommer med hur många nålar det var  när jag är klar.

Nu tänkte jag berätta lite om helgen, den bästa helgen i mitt liv! För precis som alla sagt så blev det utan tvekan en extremt rolig och minnesvärd helg som jag sjukt gärna skulle vilja göra om. Inte ikväll dock, för jädrar va trött ja är, mina fötter är som en enda stor blåsa och min röst är bortblåst. Precis så som det ska vara.

Fredagen började med champangefrukost hemma hos Johannas mormor och morfar, var världens finaste hus så det var väldigt passande. Det serverades god frukost och massa frukt och bär att doppa i chokladfontänen.





När det var dags att bege sig till skolan regnade det, men inte hängde vi läpp över de utan tågade sjungandes iväg för att bli fotograferade. Efter det skrev vi i varandras mössor och minglade lite i kaffeterian, man blir alldeles rörd när man läser vad alla skrivit.



Sen var det dags för sista måltiden på Brogårdsskolan, under tiden fick man hålla tal och stämningen var på topp. När vi var klara samlades vi i klassrummet där vi fick våra betyg och lyssnade lite på vad Hans hade att säga. Sen var det dags att bege sig mot aulan där stipendium delades ut, sånger sjöngs och tal hölls. Sen var det mösspåtagning och vips så stod vi där på trappen och sjöng studentsången för glatta livet! Tror fortfarande inte att jag har förstått vad som hänt, kommer nog inte inse det förens i höst. Efter att ha letat rätt på min familj i spöregnet, blivit gratulerad och tagit emot fina blommor hoppade vi på flaket och började rulla. Och trots att vi inte hade någon musik första rundan så var det så sjukt kul! Trots att man såg ut som en dränkt katt och att regnet fortsatte vräka ner så var det så fantastiskt!




När vi var klara åkte jag med ut till stugan dit min släkt och så senare kom och vi åt gott och jag tog emot presenter. Fick hur mycket Kosta boda grejer som helst och det är precis vad jag ville ha. Sen var det mest kuvert som jag utan tvekan var i behov av och är hjärtligt tacksam för. Men den roligaste och mest överaskande presenten fick jag av Linda, en jättestor skitsnygg tavla som jag ska sätta upp på mitt rum!







Halv 7 mötte jag upp klassen igen och det var dags att åka flak igen! Denna gång med musik sån tur var, även fast det krånglade en hel del. Vi gapade halsarna av oss och besökte Louise, Carro, Anna och Anna sofia, har nog aldrig käkat så mycket som denna dag. Det blev bara roligare och roligare ju mer klockan blev men efter 11 släptes vi av vid Statt och även där var det sjukt kul! Vi danceade och sjöng hela natten och allt var så kuuuuul!! Jag vill åka flak igen!!! När statt stängde gick jag på 3mans efterfest och kom hem vid 7snåret, man tar ju bara studenten en gång o då kan man ju inte gå hem tidigt! Hade väl dock hoppats på att fler i klassen hållt med mig.. :P

Kl 10.00 på lördagen hade jag tid hos frissan och ni kan väl lista ut den ekvationen själva... Men lördagen skiver jag om en annan gång för jag har inte fått bilder från det ännu och det här inlägget har visst gått o blivit rätt långt redan. Nu ska ja lägga mig i sängen och njuta av att jag har tagit studenten! Hej


PS 44 hårnålar hade jag föresten i håret. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0