Internationell ekonomi..


Plugg, plugg plugg...


Har faktiskt pluggat en hel del under eftermiddagen, de är inget som sätter sig men jag har iallafall försökt nu. Jag önskar verkligen att jag hade bra minne och kom ihåg allt jag läser! Nu har jag iallafall en paus och tänker då skriva lite loggbok till projektarbetet istället. Jag har inte skickat in nåt sen innan jul och min lärare sa igår att de va rätt viktig del av vårt UF företag som då är mitt projektarbete. Så surt att bara ha Wordpad att skriva i dock..

Annars har de väl vart en rätt go dag. Hade lite annorlunda lektion i Ped. led.en, vi fick skriva med färgpennor på stora papper vad vi tyckte gjorde en lektion dålig, sen fick vi gå o kryssa i de som va bäst. S.vårt att förklara men de va rätt intressant och kul o göra nåt sånt.. På matten fick vi återigen använda färgpennor för att upptäcka fyrfärgssatsen. Fyrfärgssatsen säger att det behövs högst fyra färger för att färglägga varje möjlig geografisk karta på ett sådant sätt att inga angränsande regioner har samma färg. Två regioner sägs vara angränsande om de har en gemensam gräns, inte bara en punkt. De va lite häftigt faktiskt och vår mattelärares små expriment är alltid så roliga.

Nu ska jag fortsätta vara flitig!/Maggan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0