världens längsta inlägg

Sådär, då var jag tillbaks till stan igen då! Får väl lov att börja med att tacka min gästbloggare Emma, eller de är väl ni som ska tacka egentligen, men tack iallafall världens bästa Emma. Har ringt ihjäl henne så fort jag haft tråkigt för lite updates o sånt så de har kännts som om ja knappt vart borta.

Men ja tänkte väl tala om vad jag haft för mig nu då de senaste dagarna.

De första som hände på vägen upp till Branäs var att vi 12 som var med skulle lotta vilka som skulle få sova helt ensamma på ett vandrarhem medans resterande 10 skulle bo i en lägenhet. Jag blev alldeles nervös för jag ville verkligen inte ha nitlotten! Sån tur va så slapp jag, men Elin och Annie åkte på de men sån tur va så fixade de sig så alla sov tillsammans. Tänk er 12 pers på en toa/dusch och allt de där. Första kvällen trodde jag ja skulle dö för de va så jobbigt allting o tänkte verkligen att, va fan gör ja här? Men de blev verkligen bättre med tiden. Tror vi somnade runt 2 första natten, då killarna roade sig med att bygga berg av stolar o grejer utanför vår dörr osv..

 

Fredagmorgon, samling kl 09 och då fick vi våra skidor och åkte upp i gondolliften för att ta oss till längdspåren. Körde 5 gånger 1,5km först. 2 varv utan stavar o de va jobbigt ska ni veta. Sen åkte vi en bit upp i skogen till en grillplats där vi grillade och så. Efter de avslutade vi med att åka 5km och sedan for vi hem. Första gången jag åkte knapplift med längdskidor men de va ingen match ju!



Medans de andra stannade i stugan o chillade mötte jag upp Emmas mamma som också befann sig i Branäs och lånade hennes liftkort o slalomskidor. Tog då några timmar i backen med Emmas syskon och de va riktigt kul! Men ja va aningen trött o sliten så vid 6 åkte ja hem igen o duschade o käkade spagetthi o köttfärssås.(Blir detaljerat de här hehe)
Denna kväll var vi alla rätt slitna så vi gjorde inte så mycket vettigt, kollade lite på Så ska de låta o kastade runt på saker ungefär..

Lördag, samling 9 igen. Denna dag blev de 3 gånger 1,5km. Sedan lunch i lägenheten, sen tillbaks till spåren där vi åkte en mil. riktigt jobbigt faktiskt och de tog ca 1 timma o 10min. Känndes skönt att ha allt avklarat och ducshen var välbehövelig sen! Klockan 19 hade Perra bokat bord i resturangen där de käkades och dracks gott. En Hawaiipizza var ju rena lyxen efter några dagar med snabblagat käk. Sen blev de party med Perras som Kristin uttryckte sig, nerå men vi stannade kvar och släkte törsten och hade de riktigt trevligt. Enligt bartendern började draget vid 00 men de va i princip bara jag som ville stanna kvar så de blev som de blev :P Istället gick alla tillbaks till lägenheten och somande väl runt 3snåret. De efter en update hemma från hålan och de känndes näsan lite skönt att inte vart hemma i helgen..



Idag har vi bara städat iordning allt och grabbarna var så flitiga så man knappt hann med att städa nåt själv, inte för att ja klagar.. Sen fick vi käk på resturangen och sen rullade bussen hemmåt i snöovädret och jag somnade som ett litet barn o vipps så var vi framme!

Fan va ja skriver :P Men när ja kom hem åkte jag och prövade en test av min balklänning o de ser riktigt bra ut! Seeeen så blev jag avsläppt hos Emma där vi chillade o kollade på Seven pounds, myspys =)

Så här efter resan har jag feta skavsår på hälarna, ont i nacken as hell och är trött som en apa! Men de var allt roligare än väntat iallafall, nu ska jag sova i min egna sköna säng/Maggan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0