en händelserik vistelse!

PUH va trött jag är. Känns som om jag har haft fullt upp ända sen jag kom hem till krillehöla! Men de har bara vart roliga saker så de är bara positivt =)

Men imorn vid 8.51 rullar tåget iväg mot Stockholm igen, har en värdelös timma att spendera där, sedan vidare mot Sundsvall med ytterligare en värdelös  att fördriva och sist hem till Östersund. Älskade Östersund. Sen sist jag skrev ha jag hunnit med att fika hemma hos Louise med underbara brudar som jag verkligen, verkligen hoppas kommer komma upp och hälsa på i vinter och åka lite skidor! På söndagkvällen hann jag även med ett besök hos Emma där Anna och Annasofia var, it was niiiice. Blev ingen längre visit för hemma serverades det riktigt god mat, krabba, räkor, gott bröd och sånt som man inte äter när man bor själv om ja säger så.

När alarmet ringde igårmorse fattade jag iiiingenting, ja trodde ja va i Östersund och kunde inte fatta vad jag skulle göra. Men tillslut kom ja på att jag skulle till Örebro och då gick de enklare att kliva upp. Mötte Maud på stationen och de va så kul o se henne!!!! Man behöver en dos av Madeleines hårdhet haha!




En timma senare befann vi oss i Örebro och efter att hon vart i skolan en sväng åkte vi ut till Marieberg och IKEA, efter ungefär en timmas bussresa var vi framme haha. Inledde med jättegod buffé för att förbereda oss på en dags shopping! Jag var riktigt duktig och höll i mina pengar, de enda jag köpte var ett påslakan, tuschpennor, en bestiklåda och ett ställ att ha på badrummet. Inget var egentligen livsnödvändigt men ja var ju tvungen att handla lite :p Efter en låång dag och en timmas väntan på bussen for jag hem igen och hängde runt lite innan ja somnade som en prinsessa.

Idag kom mammi in o väckte mig vid halv 9 och de var bara att knalla upp o göra sig iordning. Sen satte jag mig på cykeln och trampade ut mot Skärgården där jag jobbade åt min fader under förmiddagen, tjänade ihop hela 200 riksdaler vilket verkligen satt fint. Vid 1 åkte vi hem och serverades god mat och eftermiddagen och kvällen spenderades i goda vänners lag på Kungskafféet med massa snack och garv. Tack flickor för en bra sistakväll, synd att Gerd inte kunde närvara, men de är ju inte så långt kvar till den 27de december när ja får se alla igen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0