hållbar turism va

Nu får de vara bra, resten lämnar jag åt de övre makterna. PUH.

Men en sak med att läsa om turism är faktiskt att man inte blir mer sugen på att resa riktigt när man läser om alla baksidor.. Men för att göra saken lite bättre rekomenderar jag att, ja givetvis hellre åka tåg än flyg eller absolut inte bil, men de vet nog alla redan. Sen ska man lära sig så mycket som möjligt om landet man åker till för att visa respekt mot folket, handla i lokala affärer och äta på lokala resturanger. Ganska självklara saker, men jag kan ju bara dra ett exempel, svenskar som åker till Ayia napa, äter på Mcdonalds, går till svenskägda nattklubbar, är med på svenskanordnade aktiviteter, endast träffar andra nordbor och bara svinar ner för lokalbefolkningen. Inte bra...



Men nu ska ja försöka få lite sömn och tänka på nåt annat! Önska mig lycka till! Godnatt

Kommentarer
Postat av: maud

Oj :S det där tar jag som ett hot! jag fortsätter nog att blogga då!:O

2009-10-01 @ 22:44:45
URL: http://somaelfa.blogg.se/
Postat av: Anna

Men jag måste då säga att vi minsann va liite bra. Vi käkade ju faktiskt på zorbas. Icke mc donalds! HÖH :)

2009-10-02 @ 07:34:43
URL: http://tolovelife.blogg.se/
Postat av: Emma

haha hoppsan sa. meen, vi åkte ju självklart cypriotisk taxi, så där tjänade dom ju lite pengar! ;D

2009-10-02 @ 15:37:42
URL: http://eemmaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0