Makaroner o farligkorv

heeey boys and girls! Idag efter skolan tog jag pluggfritt och de pågår fram tills imorn då jag är ledig. Har istället ägnat eftermiddagen och kvällen åt att titta på One tree hill, läsa och svara på de underbart underhållande "powermailet", käkat makaroner o falukorv och typ glott runt lite på internet.

På tal om falukorv o makaroner föresten, så måste jag flika in att de banne mig är billigare än nudlar! Ja köpte makaroner, typ 1 kg på ÖoB o de räcker ju typ till 10 portioner dvs 50öre/portion. Sen köpte jag en falukorv för 20kr och den räcker till sjukt många portioner, aa vi säger 10 där med o då blir de 2kr/portion. Då kan man alltså lite snabbt räkna ut att jag åt en relativt god måltid för 2,50kr! Gaaanska sjyst ändå! Sen om man vill ha ketschup kan man ju lägga till några ören och stuvning ytterligare lite och så kanske lite grönsaker. Men de är ju inte mitt problem...

Men nog om de. I skolan idag fick vi reda på att vi ska på studieresa 8oktober till Sundsvall bland annat. Hade hellre åkt åt andra hållet till Norge, men men. Ska bli roligt iallafall, besöka Birsta galleria och åka upp på nåt berg nånstans i en lift som tidigare tappat stolar hehe. Mixturen va också intressant, men de va himla skönt att komma hem förut måste ja säga, gillar korta dagar bättre ;)

Nu ska ja kolla på film! Tja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0