en vecka

Hej på er! Då var de söndag och jag har bott här i Östersund och min lilla lägenhet i en vecka. Veckan har kännts jättelång med tanke på att de har hänt grejer så gott som hela tiden! Men de har verkligen varit toppen. Idag är de dock inte lika toppen men gårdagsnattens bidragande orsaker var värt det, absolut!

Vid 12 nångång igår började parden från skolan ner till Badhusparken. Våran flotte var betydligt snyggare och såg bättre ut än jag räknat med och det var verkligen stenseriöst allting!haha. Loppet startade och givetvis hade Byggingenjörerna den bästa flotten och vann stort. 2a kom Sportstesharna och 3a kom vi! Så de va ju skitbra :D När alla skulle runda den ö man skulle runda var de tillåtet att kasta "äckel" på allas flottar så det kastades allt från surströmming, thaimat, ägg, ättiksprit och ja vet inte vad, men nu kan ju gissa hur gott de luktde! Blä.


Sen var det dags för prisutdelning och ytterligare lite tävlingar, men jag orkade inte vara med och åkte och storhandlade på Willys istället! Inte alls jobbigt att åka med 3 kassar i världens motvind huur långt som helst.. Men jg överlevde. Sen va de bara att börja göra sig iordning för sittningen. Kl 18 anlände vi till Fredrik i klassen där de allra flesta höll till. Världens skönaste lägenhet, klättrade man ut genom fönstret hamnade man på taket och eftersom de va soligt satt vi där ute ett tag tills de blev allt för kallt. Redan vid kvart i 8 var vi dock tvugna att gå ner mot Marité där vår och Sportsteshs sittning ägde rum. Alla fick en lapp runt halsen där man skulle få så många som möjligt ikryssade av sin fadder. Gissade vem som klarade alla? Woho! Maten var iallafall ritkigt god, italiensk buffé. Sjöng lite och hade allmänt trelvligt, lite balkänsla över de hela fast med bekväma kläder! Sen var det dags för alla nollor att framföra låtarna som vi skrivit, skitkul o se alla o de var allt roligt att få sin tid i rampljuset med ;) Även fast våran låt inte var så värst.. ;) Refrengen är illafall Rudolf med röda mulen! "Turare med lila huven, de är våran nollningsklass vi har bestämt oss för detta för allting annat är ju kasst. Men en sen nollningsnatt faddrarna de sa, drick upp nu annars du upp gå klockan sju, SKÅL!" sen minns ja inte mer..


Ruterbordet!





Klockan gick och övervåningen öppnades dit allmänheten och alla andra nollor kom. Så vi dansade oss svettiga, samlade kryss och hade allmänt jävla roligt! haha, de fortsätter verkligen bli roligare för avarje kväll som går! Tyvärr stänger ju även ställena här när man har som roligast så som de alltid är. Men då var de meningen att jag och Carro skulle med på efterfest hos en byggare, var ett bra gäng ett tag, men tillslut var det bara vi 3 kvar så vi tog en taxi hem istället efter lite nattkäk såklart. Även en ekonom som ja inte minns va han hette egentligen skulle med, han va så sjukt lik Karl-filip så jag kallade honom för Kalle-fille o de går allt att dra många skämt om konungens son ska ni veta.. hahaha... Ja ni de va roligt de. Hem kom vi, men inte gick ja o la mig inte, har fått en dålig vana att sätta mig vid datorn när jag kommer hem så den här dagen kommer jag bara dega runt! Har fortfarande inte kommit ur sängen så de är ju en bra start ;) Är bakishäng i studenternas hus ikväll, men jag klarar nog av de på egen hand. haha

Hoppas alla andra hade en bra lördag! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0