Ibland ska man ha lite tur i oturen

Då har jag gråtit på ett tåg, sprungit som ett torrt skinn på Stockholm central och fått hjälp med att bära ena väskan när jag sprang av en Sj-konduktör. Jag trodde helt ärligt jag skulle bryta ihop när dom sa att vi skulle bli ca 15 min försenade. 15 minuter va just så lång tid jag hade på mig att byta till tåget mot Östersund. Ja kände att jag verkligen inte orkade och att jag bara ville hem, hemhemhem. 16.03 rullade vi in på centralen, 16.00 skulle tåget gå. Men konduktören kom springandes mot mig och sa att de inte åkt än för de väntade på ett annat försenat tåg. Är så jävla tacksam.



Så nu sitter jag på tåget mot Östersund istället för en bäk på centralen. Undrar om det var högre makter som hjälpte mig eler om man bara ska ha en gnutta tur då och då?

Kommentarer
Postat av: limpan

men då kunde du ju bott hos oss! :D

2010-08-25 @ 20:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0