moskva nästa?

Ganska komiskt att jag läste i RES igår ett repotage om Moskva, just Moskva som jag drömde att jag åkte till samma natt! Blev iallafall sjukt inspirerad till att åka dit. Kan inte sätta fingret på de där speciella med Ryssland. Annorlunda på ett väldigt annorlunda vis. Alla skulle nog inte gilla de, liksom se charmen. De charmiga med dom otroligt bittra människorna de halvt raserade husen, affärerna utan skyltfönster, slirande taxibilar med rysk tecno på högsta volym. Antar att skillnaden mellan Kirovsk som ja va i och Moskva är ruskigt stora, de är just de jag vill se! Den rika delen av landet. Den med kristallkronor i tunnelbanan och stenrika ryssar i stora pälsjackor och dyra bilar.

Den ryska motsvarigheten till ”tyvärr, det är bara stamgäster i kväll” lyder: ”No, you’re too ugly

Taxisystemet i Moskva är lite ­speciellt eftersom antalet officiella taxibilar är extremt få, och svindyra. Men ställ dig vid gatukanten och sträck upp en hand, inom tjugo sekunder kommer en bil (vilken som helst) att stanna och erbjuda dig lift. Ingen pratar dock engelska så ha adress och karta med dig och visa vart du ska åka.
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0