innelåst

Hejsan hoppsan lillebror

Här sitter ja o smaskar på en Piggelinglass. Linda ligger i soffan o gör samma sak. Väntar på att klockan ska bli 6 för då ska vi på bio. Blev ändrade planer igår, Linda orkade inte sitta still mer efter resan hit så vi går idag istället. Var nog ett bra beslut för när klockan va halv 10 va ja astrött..

Idag knallade vi bort till Willys och storhandlade, så nu är det fullt i min frys och kyl! Lagade lasagne när vi kom hem, fick lära min 3 år äldre syster.. Men man får väl skylla på att stackarn inte har haft ugn på 3 och ett halvt år.. Gott blev de iallafall och ikväll efter bion ska vi laga tacos, gött mos.

Måste berätta om den otrooligt dramatiska händelsen som skedde när ja skulle gå o möta Linda igår. Jag knallade ner till porten med en liten soppåse i handen, vrider på låset på porten, trycker på mot dörren, men de tar stopp. Dörren går inte att få upp. Ser att de kommer en tjej utanför som försöker öppna med både nyckel och kod, men de går inte. står o puffar och drar från båda håll, men de går inte. Nån minut senare kommer ytterligare en kille som ska ut, han puffar och vrider, men de går inte. Vi letade nödutgångar och andra sätt att ta oss ut, men utan resultat. Tillslut fick vi ringa Östersundsbostäders journummer och innan de hann komma fick vi tillgång till tvättstugan och fick kravla oss ut genom fönstret. Hahaha de va en upplevelse detta... Hoppas icke detta händer igen för allt i världen!

Kommentarer
Postat av: maud

hahahaha fan va stört!

2010-01-31 @ 13:44:39
URL: http://somaelfa.blogg.se/
Postat av: Emma

ÅÅÅÅH, jag är ju supersugen på piggelinglass och har varit det hela dagen!! Jag vill också ha en :(

2010-01-31 @ 17:46:10
URL: http://eemmaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0